vineri, 21 octombrie 2016

Cum mi-am luat "masterul" în reţelistică

Aşa este că uneori e greu să fii bun la toate? Ei, aş! Ce glumă bună. Eu nu m-am născut nici pe departe perfect, însă am fost învăţat ca în timp să deprind noi abilităţi, în diferite domenii. Viaţa mi-a arătat ca poate fi foarte dificilă, iar acest lucru nu ratează pe nimeni. Aşadar nevoia m-a făcut să învăţ, spre exemplu, să instalez un nou sistem de operare pe computer. Ei, ce mai peripeţie! Mi-a luat pe puţin vreo câteva încercări consecutive să încep să înţeleg cum funcţionează întreg procesul de formatare şi instalare al unui sistem complex precum computerul meu vechi. La un moment dat nu mai puteam să mă joc pe el acele jocuri micuţe tip flash. Dar hei, a fost o experienţă plăcută să învăţ şi jur că aş face-o din nou, cu acelaşi zâmbet pe buze!

Mi-a luat ceva timp să înţeleg cum funcţionează un router şi cum ar trebui conectat la computer pentru a funcţiona. Bătăi de cap peste bătăi de cap! Doar de asta am avut parte în perioada în care am început să "contribui" şi eu la bunul demers al singurului dispozitiv performant pe care îl deţinea casa în acea perioadă. Trebuie să menţionez că de atunci, de când am învăţat pentru prima dată tainele sistemelor de operare, ce înseamnă un router şi la ce sunt bune toate acele minunate cabluri HDMI, mă simt ca un expert în calculatoare. Proba de foc însă este momentul în care trebuie să îţi faci o conexiune stabilă la internet şi să reuşeşti să îl configurezi.

Acum, de când mă aflu la facultate am învăţat că nimic nu este mai important ca internetul, în camera de cămin. De voie, de nevoie, am fost obligat de situaţie să mă învârt prin cameră de o sută de mii de ori pentru a stabili o conexiune la internet, deoarece setările nu erau încă făcute. Cu toate acestea am avut parte de o experienţă minunată alături de colegii mei de cameră. Toţi se uitau la mine şi erau ceva de genul: "Nu ştiu, frate, eu am încercat". Sper că aţi prins sarcasmul din cele spuse anterior. În orice caz, la fel cum tot unul dintre ei spunea, viaţa nu te învaţă nimic, însă căminul da. Am pus toţi bani la comun, am cumpărat un router şi ne-am pus pe treabă. Toţi ne-am chinuit şi am încercat să îl punem în funcţiune, însă momentul adevărului fusese atunci când, în cele din urmă, eu am reuşit să fac totul să funcţioneze în parametri normali.

Reţelistica nu este un domeniu chiar atât de complicat, mai ales dacă ştii cum funcţionează tot ce ţine de ea. Mie mi-a plăcut întotdeauna să mă informez de pe internet şi să caut cele mai bune tutoriale despre cum să fac anumite lucruri, însă de această dată nicio informaţie nu mă putea ajuta să configurez routerul astfel încât să funcţioneze în parametri normali. Cât de uşor poate să le fie celor de la Conectica.ro. Oare ei s-au născut învăţaţi? Şi dacă tot am menţionat acest nume, haideţi să vă spun că în perioada 15-30 octombrie, Conectica sărbătoreşte cei 10 ani de existenţă prin "Săptămânile reţelisticii". Este o iniţiativă destul de tare şi, cred eu, merită să vă interesaţi de ele.

Acest articol a fost scris pentru competiţia Superblog 2016.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu