luni, 12 octombrie 2015

Ce este loialitatea?

Ce este loialitatea? Este oare un simplu sentiment sau este ceva mult mai important, care are o semnificaţie mult mai profundă? Pentru foarte mulţi oameni loialitatea nu mai reprezintă o valoare pe care ar trebui să o avem cu toţii. Sunt oare aceste persoane din epoci diferite? Este dureros să vezi cum societatea distruge valori morale şi le transformă în ură şi minciuni. Observăm cum loialitatea capătă noi sensuri în raport cu lumea actuală. Dacă ar fi după mine, loialitatea este reprezentată de gestul suprem pe care fiecare dintre noi am fi dispuşi să îl facem pentru o persoană, cauză sau misiune. Din păcate astăzi acest lucru nu mai este un concept valabil pentru mulţi.
Mi-am adus aminte că la un moment dat am citit o alegorie de-a lui Platon. Mesajul poate avea diferite interpretări, întrucât este în aşa manieră încât fiecare persoană să aibă şansa la o opinie proprie. Imaginea de ansamblu al mesajului transmis de Platon prin alegoria lui este acela că nimic din ceea ce nu putem vedea nu este neaparat ireal. Am luat această alegorie ca pe un reper în viaţă şi m-am ghidat de fiecare dată după el când am avut nevoie. Aşadar, oare loialitatea mai există? Mă întreb acest lucru pentru că observ zi de zi cum până şi prieteniile nu mai sunt ceea ce au fost cândva.
Totul astăzi stă sub semnul întrebării. Eu aş fi dispus să îmi dau viaţa pentru persoanele la care ţin cel mai mult, iar pe acele persoane le număr pe degete, însă câţi ar fi dispuşi să facă un asemenea sacrificiu în numele altora?
Fiinţa umană trebuie să renunţe la ipocrizie şi să accepte faptul că nu reprezintă centrul universului. Până la urmă, ce este loialitatea? Probabil că nu putem căpăta un răspuns clar referitor la această întrebare, asta pentru că fiecare om are posibilitatea de a percepe în mod diferit acest concept. Pentru mine, însă, loialitatea este ceva de preţ, ceva ce nu ar trebui să scape din sufletele noastre, până în ultima clipă a noastră.

Dacă sunteţi curioşi să aflaţi despre ce alegorie de-a lui Platon vorbeam, vă las mai jos ataşat un videoclip cu o animaţie făcută după "Mitul peşterii". 
Vizionare plăcută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu