miercuri, 15 iulie 2015

Recenzie film - "The Purge"

Am fost foarte plictisit săptămânile acestea, de aici trăgându-se şi inactivitatea în ceea ce priveşte numărul de articole scrise într-un stil cât mai personal. Mi-am făcut timp să văd câteva filme, însă din cauza unui film, acele câteva filme s-au şters instant de pe listă. Sper că mai ţineţi minte că în urmă cu un an făceam două recenzii la filmele Grave Encounters. Dacă nici atunci nu am fost impresionat de actori şi de poveste, acum pot să spun că am fost plictisit până la moarte, iar plăcerea de a viziona filmul mi-a fost luată din primele câteva minute. Pentru că nu vreau să vă ţin prea mult pe jar, este vorba de filmul "The Purge", mai exact prima parte. Nu ştiu ce anume a făcut ca acest film să fie unul "de milioane" la Hollywood, însă vă voi spune eu ce anume îl face unul dintre cele mai oribile filme pe care le-am văzut vreodată.

Dacă sunteţi împătimiţi de filme şi seriale, la fel ca mine, atunci cu siguranţă ştiţi că există trailere mult mai interesante şi impresionante decât filmele în sine. Iată, "The Purge" este unul dintre acele filme care se încadrează în această categorie. De la distribuţie până la acţiunea filmului, totul mi-a lăsat un gust amar din cauză că am pierdut o oră şi jumătate în faţa laptopului. Distribuţia este una de care nu am mai auzit niciodată, probabil că nu aveau buget prea mare şi s-au gândit să angajeze nişte oameni oarecare. Un singur actor s-a remarcat mai tare, acela fiind Ethan Hawke. Pe Ethan Hawke îl cunosc din filmul "Sinister", unul dintre cele mai faine filme horror! Cu toate acestea, Ethan a cam dat chix cu rolul său în "The Purge".

Acţiunea filmului devine la un moment dat foarte previzibilă pentru că plictisitoare este de la început! Pentru cei care încă nu au văzut filmul, acesta începe prin prezentarea unei familii "model" din America, parcă scoasă din reclamele de la Danone. Urăsc acele reclame! Familia este compusă din 4 membri. Cel mai mic, şi cel mai inteligent, din câte se pare, este băiatul. Cu toate acestea, el este tipul tocilarului fraier. Tipic american! Fiica este din nou un stereotip al vieţii americane, întrucât reprezintă tânăra naivă, îndrăgostită până peste cap de băiatul rebel care nu are ce căuta în casa fetei, întrucât tatăl nu îl suportă. Mai important este că ea joacă şi rolul tipei care suferă din cauza pierderii iubitului ei, crezând că viaţa nu va mai fi niciodată la fel. Tipic filmelor americane. Părinţii? Să zicem că s-au comportat destul de normal, însă ca acţiuni, cei doi sunt foarte limitaţi şi previzibili.

Cele mai penibile scene din film, care m-au făcut să cred că îmi pierd viaţa în faţa laptopului, au fost acelea când "studentul eminent" venise în faţa casei împreună cu prietenii săi şi începuse să joace rolul unui psihopat. Cea de-a doua scenă penibilă a avut loc în clipa în care vecinii "vin în ajutorul" familiei atacate de "studenţii eminenţi" şi îi spun mamei copiilor că de fapt ei voiau să o ucidă, de aceea au venit să îi scape de intruşi. Acest film nu doar că mi-a lăsat un gust amar în urma vizionării sale, însă m-a determinat să îmi aplic un face palm sănătos. Aşadar, dacă sunteţi uşor de plictisit şi nu vreţi un film de duzină, vă recomand să nu urmăriţi "The Purge". Am înţeles că partea a doua este mai interesantă, însă nu cred că o voi vedea prea curând. Sfatul meu? Săriţi direct la partea a doua a filmului!