luni, 2 februarie 2015

"I am Sam"

De curând am avut ocazia să mă uit la un film excepţional. Acesta se numeşte "I am Sam", adică "Eu sunt Sam". Filmul prezintă povestea unui bărbat care suferă de autism, tată pe de altă parte, care încearcă să câştige un proces privind custodia fiicei lui. Deşi Sam Dawson gândeşte la capacitatea unui copil de 7 ani, boala nu îl împiedică să iubească, iar luptele pe care le duce în tribunal, alături de avocata lui, Rita Harrison Williams, se dovedesc a fi foarte înduioşătoare, întrucât argumentele pe care le aduce Sam, aparent banale, sunt foarte convingătoare. 


Indiferent de faptul că acesta este un film, povestea te pune în ipostaza personajului principal, făcând astfel posibil transferul de sentimente de la personaj către persoană. Pe mine m-a impresionat foarte mult acest film. Coloana sonoră este aleasă foarte bine, conturând subtil cadrul trist din spatele acestei poveşti. Mesajul cel mai important care l-am putut regăsi în acest film este acela că oricât de bolnavi am fi şi indiferent de stadiul la care gândim, nimeni nu poate să conteste puterea noastră de a iubi. 


Dakota Fanning interpretează rolul fiicei lui Sam, adică pe Lucy. O foarte bună actriţă pe de altă parte, Dakota a reuşit să dea o notă aparte filmului, în ciuda faptului că era o copilă pe atunci. Frumuseţea chipului şi inocenţa ei au ajutat foarte mult la definirea personajului. Dacă în film nu ar fi jucat această fată, vă spun sincer că nu m-aş mai fi uitat la el cu acelaşi interes. Acelaşi lucru se poate spune şi despre actorul care l-a interpretat pe Sam, Sean Penn. Filmul este plin şi de secvenţe amuzante. Prietenii lui Sam, care sunt de asemenea bolnavi, provoacă anumite situaţii care stârnesc cu uşurinţă râsul. Per total pot spune că am urmărit cu un mare interes filmul şi că merită vizionat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu