sâmbătă, 7 februarie 2015

Generaţia '97

Generaţia mea este ultima generaţie care a mai cunoscut ce înseamnă să se joace pe afară cu copiii, să stea până târziu în stradă şi să povestească fel de fel de bazaconii, până când veneau părinţii şi îi aduceau în casă pentru că nu mai conteneau să se ducă la culcare, deşi ora lor de somn era deja cu mult trecută! Oarecum mă simt mândru de faptul că fac parte din această generaţie, însă există atât avantaje cât şi dezavantaje atunci când vorbim despre generaţia anilor '97. Privesc cu o nostalgie aparte spre trecut şi aş da orice să mă pot întoarce în timp fie şi pentru câteva ore, doar pentru a mă distra puţin aşa cum făceam atunci. Anii au trecut, iar vieţile copiilor s-au schimbat, iar în ele şi-au făcut loc nişte dispozitive mai mult sau mai puţin folositoare. Este vorba de computere şi, mai târziu, telefoanele mobile. Recunosc şi îmi pare rău, nu ar fi trebuit ca părinţii mei să fi cumpărat computerul. Deşi până nu demult am încetat să mai folosesc computerul şi am trecut la laptop, uneori mă gândesc la tot timpul pierdut din copilărie. Am stat cu orele în faţa computerului, asta bine-nţeles după ce l-am primit, rupându-mă de realitate şi devenind un robot. Cu toate că acesta ar fi unul dintre cele mai urâte dezavantaje, nimic nu mai poate fi schimbat acum. Privind dintr-o altă perspectivă, observ totuşi cum m-a format această "pregătire" din copilărie în ceea ce priveşte domeniul IT. Computerul a avut o influenţă foarte mare asupra nivelului meu de pregătire educaţională. Fără el nu aş fi ajuns niciodată să scriu atât de corect şi să învăţ să vorbesc engleza foarte bine. Deşi mai am pe ici-colo câteva scăpări, merg pe ideea că orice om mai şi greşeşte. Astăzi, după atâţia ani în care am depins de informaţiile oferite de computer şi de internet, văd un foarte mare potenţial în viaţa profesională. Vă povesteam în urmă cu câteva luni despre "Generaţia celor fără graniţe" şi vă spuneam părerile mele despre acest subiect. Ei bine, astăzi pare deja un subiect tabu să discuţi despre viitorul unei societăţi în care tineretul se bazează integral pe informaţia virtuală. Cum spuneam la începutul acestei postări, IT-ul are atât părţile lui rele cât şi părţile lui bune. Am totuşi impresia că tinde să aibă mai multe părţi bune decât părţi rele. Vom reuşi să investim bani, dacă îi avem şi vom avea şi mintea necesară pentru a gândi un plan bun de afacere, într-o idee care va stârni interesul multora. Şi chiar dacă nu ne gândim neaparat la o afacere, tot putem face bani prin intermediul internetului. Eu încerc de foarte mult timp să îmi cumpăr o cameră foto şi echipamente pentru un studio. Iată că am început în cele din urmă să strâng banii necesari pentru o asemenea achiziţie, iar suma totală ar ajunge pe puţin la 1.600 lei, însă îmi păstrez răbdarea şi ştiu că pot face banii ăştia într-o jumătate de an, deci nu mă hazardez. Dacă voi reuşi vreodată să ajung de talia lui Mikey de la "Doza de Haş" sau de talia lui Levi de la "Friends Show", păi cu siguranţă voi reuşi să scot câteva sute de dolari pentru conţinut. Generaţia ce a venit după mine o văd foarte bulversată şi, cu mari regrete o spun, cretină. Nu vreau să par că sunt cel care este deasupra tuturor celor care s-au născut după mine, pentru că ştiu că există foarte mulţi tineri excepţionali care ar putea domina lumea prin inteligenţa lor, însă majoritatea nu reprezintă decât o bucată de carne menită să ocupe inutil spaţiu. Trebuie să conştientizăm faptul că viitorul ne apasă foarte mult şi trebuie să gândim în mod raţional alegerile pe care trebuie să le facem pentru a ne clădi viaţa. Chiar şi printre cei care s-au născut odată cu mine există lepădături, însă acest lucru poate fi schimbat. Cred totuşi că înaintând în viaţă şi dobândind un grad de maturitate, oricât de mic ar fi el, generaţia '97 şi toate celelalte generaţii care urmează să vină vor fi mult mai bine pregătite pentru situaţiile care vor marca vieţile tuturor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu