marți, 27 ianuarie 2015

Religia în școli

Azi dimineață când m-am trezit am avut neplăcerea să ascult o știre la TV care suna cam așa: religia în școli nu mai este obligatorie, urmând ca o lege să fie adoptată în curând în ceea ce privește această materie opțională. Fraților, sincer pe mine chiar mă doare să aflu un asemenea lucru. Nu mi se pare corect pentru noi, majoritatea creștin ortodoxă să aflăm o asemenea veste. La fel ca atacul presei Charlie Hebdo la adresa musulmanilor, această lege este o lovitură puternică pentru ortodoxie. Făcând această oră de religie opțională în școli, cei de la putere se fac responsabili pentru negarea dreptei credințe. De asemenea, a nu dori o oră pe săptămână de religie, la care vă spun din propria experiență, nu toți elevii sunt interesați, este echivalentul cu a nu dori să îi afli identitatea lui Hristos. Pentru mine, această materie este la fel de importantă precum toate celelalte materii, întrucât am realizat că este una dintre cele mai frumoase și reale istorii povestite vreodată. Nefăcând această oră de religie, în mod voit, cred că se numește lepădare de Hristos. Nu știu acum despre părerile voastre, însă mie mi se pare imoral să transformi o materie în ceva opțional. Înțeleg situațiile speciale în care există elevi de alte confesiuni religioase, însă de ce trebuie și elevii creștini ortodocși să se alăture acestei cete de neisprăviți păcătoși? Un alt aspect pe care nu puteam să nu îl percep a fost comentariul care a venit odată cu prezentarea acestei știri: "Această materie ajută la mărirea mediei cu câteva sutimi". Dacă legea care urmează să se implementeze mi s-a părut aberantă, această remarcă mi se pare o insultă de nemăsurat. Nu este moral ca elevii să învețe religia în școli doar de dragul de a-și mări mediile cu CÂTEVA SUTIMI! În primul și în primul rând, elevul are datoria morală să afle soarta strămoșilor neamului omenesc, cei care au schimbat cursul istoriei pentru totdeauna. Aceste CÂTEVA SUTIMI sunt neînsemnate pe lângă ați cunoaște religia și a-l primi pe Dumnezeu în sufletele noastre. Desigur, vorbesc din perspectiva unui elev, însă mi se pare la fel de important să discut și să îmi spun opinia în ceea ce privește acest subiect, precum și cei care au gândit o asemenea lege diabolică au avut dreptul să o facă. De ce am subliniat în repetate rânduri remarca "CÂTEVA SUTIMI"? Mi se pare o afirmație de un interes sporit, întrucât nu cred că elevii care participă la ora de religie au în minte un asemenea scop. Cunosc foarte mulți elevi, și cel puțin la mine în liceu elevii urmăresc cu interes ora de religie, întrucât prezintă niște povești uluitoare și adevăruri necunoscute. Recunosc, nu am fost întotdeauna atât de atras de religie, întrucât am abia doi sau trei ani de când am început să merg frecvent la biserică, însă religia mi se pare la fel de importantă precum limba și literatura română, matematica, fizica, istoria, geografia, ș.a.m.d. Așadar, aștept păreri din partea voastră, întrucât sunt foarte interesat să aflu punctul vostru de vedere în acest sens. Ce credeți despre această lege?

Nu deveni părtaș la abolirea religiei urmașilor tăi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu