vineri, 30 ianuarie 2015

Despre telefoane și ce este la modă

Foarte mulți din prietenii mei dețin unele dintre cele mai noi modele de telefoane apărute pe piață. Aceștia sunt atât de mândri de ele precum sunt părinții de copiii lor la naștere. Uneori chiar mă întreb ce anume îi determină să creadă că un telefon mobil poate să le provoace atât de multă fericire. Întotdeauna am crezut că este o senzație falsă de împlinire, întrucât nu face nimic altceva decât să crească orgoliul celui care deține telefonul.

Rareori am putut găsi tineri care să îmi spună cu sinceritate că folosesc telefonul doar pentru scopul său inițial, și anume acela de a suna și trimite mesaje. În ceea ce mă privește, consider că telefonul nu trebuie să fie utilizat decât pentru a apela și ține legătura cu cei dragi. Acum, cu avansul acesta uluitor în lumea tehnologiei, totul devine un clișeu. Mulți își cumpără telefoane pentru a se juca pe ele, descărca cele mai la modă aplicații ale momentului și se fotografiază cu o cameră de 13 mp.

Mă enervează foarte mult faptul că toate celelalte dispozitive care sunt menite să îndeplinească funcțiile pe care le îndeplinesc aceste telefoane sunt uitate. Camerele foto, mp3 player-ul, computerul/laptopul, toate acestea pică pradă unui singur dispozitiv care acaparează viața oricărui tânăr din zilele noastre. Eu nu consider că este la modă să ai un telefon mobil de ultimă generație, ba chiar mai mult, este o inutilitate.

Am câteva motive foarte bine întemeiate pentru care nu doresc un astfel de telefon. În primul rând trebuie să menționez faptul că am de aproape 3 ani un telefon cu tastatură qwerty, puțin stricat, dar cu toate acestea nu l-aș da pentru nimic în lume. Nu pot concepe cum și de ce aș fi dispus să dau o sumă cuprinsă între 500 - 1.000 lei pentru un telefon "inteligent". 

În cele din urmă, motivul pentru care cumpăr un telefon este acela pentru a da niște apeluri nenorocite. Nu? Mi se pare de-a dreptul aberant să îmi arunc banii munciți din greu pentru o porcărie de dispozitiv care oricum va deveni "comun" în următoarele săptămâni, asta dacă nu cumva este deja prea vechi pentru a te mai făli cu el. Pentru că tot veni vorba de mândrie, nu îmi trebuie un telefon cu care să mă mândresc. De ce m-aș mândri cu ceva care pune stăpânire pe mine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu