luni, 26 ianuarie 2015

"Denmark seems to be cool"

Mi-am făcut planurile mai de mult legate de viitor, însă de fiecare dată când mă gândesc la ce vreau să fac după ce termin liceul, parcă totul se destramă şi capătă un nou început, forţându-mă să regândesc totul de la capăt. După ce m-am interesat de sistemele de învăţământ ale mai multor ţări, am decis să urmez studiile în Danemarca. Privind la modul în care merg treburile pe acolo, pare că mi-am găsit viitoarea ţară pe care o voi cunoaşte. Îmi aduc aminte şi acum zilele în care eram decis asupra faptului că vreau să urmez medicina, însă timpul şi-a spus cuvântul, iar eu am început să fiu din ce în ce mai indecis. După ce visul cu medicina s-a spulberat, am trecut la armată, după armată am ajuns la jurnalism, iar după jurnalism am ajuns să nu mai ştiu ce facultate o să urmez. Cu toate acestea, mai am timp un an să decid în ceea ce priveşte domeniul în care mă voi afirma pentru a câştiga un ban cinstit şi pentru a-mi finanţa viaţa. Cred cu tărie că Danemarca este ţara care mă va ajuta să mă propulsez în viaţa de adult, întrucât, citind mai multe pe internet, acolo oamenii sunt cei mai fericiţi din lume. Nu aş putea să îi contrazic, întrucât nu au aşteptări pentru anii următori (aşa cum avem noi, românii), condiţiile de viaţă sunt foarte bune, economia fiind una stabilă, iar sistemele de învăţământ şi sănătate fiind gratuite chiar şi pentru străini. Pe lângă acestea, Danemarca pune la dispoziţie studenţilor străini posibilitatea de a avea un loc de muncă, part time, în care pot fi plătiţi cu până la 700-900 euro pe lună, având programe de lucru de doar 10-12 ore pe săptămână. Şi pentru că lucrurile bune nu se opresc aici, danezii oferă burse studenţilor care fac dovada că lucrează fără să depăşească numărul de ore stabilit prin legislaţie. Între noi fie vorba, acea bursă este de asemenea de 700 euro, iar cu banii pe care îi mai faci şi la locul de muncă... înseamnă că în doar un an poţi să îţi cumperi şi o maşină, evitând costurile de cazare şi cele pentru necesităţile personale. În cele din urmă am ajuns să spun că Danemarca pare să fie tare, din toate punctele de vedere. De la arhitectură până la sistemele lor şi tot ceea ce îi fac atât de fericiţi şi cunoscuţi pe plan mondial pentru condiţiile bune de viaţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu