joi, 8 ianuarie 2015

2015: Charlie Hebdo

Se pare că francezii au reuşit într-un fel să atragă atenţia teroriştilor. De această dată numărul de victime este unul foarte mic, comparativ cu cel de la turnurile World Trade Center. Cu toate acestea, trebuie să spun şi eu şi să cred că acesta a fost un atac nemilos şi crud, care mai înainte de toate ar trebui tratat ca o crimă împotriva umanităţii, exact aşa cum se cuvine. Consider că din toate atentatele care au avut loc după anul 2001, nu s-a luat niciodată o măsură împotriva acestor acte de cruzime. Lumea merită să cunoască adevărul, iar adevărul este că Statele Unite ale Americii şi Uniunea Europeană nu au depus niciun efort pentru a minimiza aceste acţiuni diabolice împotriva populaţiei. Singurul lucru pe care l-au făcut de-a lungul acestor ani a fost să îşi urmeze interesele şi să capete în continuare putere pe piaţa mondială a petrolului. Statele Unite ale Americii fac acest lucru încă de după cel de-Al Doilea Război Mondial. Nu mă miră nimic!


Ieri m-am documentat despre atacul terorist care a avut loc în Paris şi am înţeles că a fost din cauza unei publicaţii săptămânale cu caracter satiric. Este strigător la cer să mutilezi vocea presei, însă mi se pare de asemenea greşit să ataci o religie, chiar şi prin satiră. Religiile fiecărui popor sunt sacre, iar ele nu trebuie luate în deşert de către nimeni. Indiferent de continent, indiferent de rasă, culoare a pielii sau credinţe, religia este o alegere, iar ea reprezintă ceea ce avem mai de preţ. Purtăm aceste religii ca pe un stindard al popoarelor. O chestie foarte interesantă pe care am citit-o pe internet, deşi nu ştiu cât de credibilă poate fi, este aceea că în activitatea sa, publicaţia a făcut caricaturi şi cu evrei, însă aceştia au ripostat şi au ameninţat cu închisoarea dacă acele caricaturi continuau. Puţin nedrept, aşa este? Nu vreau să fac această postare cu scopul de a-mi arăta solidaritatea faţă de francezi, întrucât jocurile lor au atras consecinţe, ci mai degrabă să îmi arăt mâhnirea faţă de aceşti papagali care atacă direct o religie cu sute de ani vechime. Din punctul meu de vedere, toate aceste atacuri brutale au rădăcina în inima societăţii moderne. Probabil dacă lumea ar înceta să mai fie atât de rasistă şi să fie condusă de persoane meschine nu ar mai avea loc astfel de acte ucigaşe. Probabil.


Se pare totuşi că lumea stă într-o stare de amorţire constantă şi nu ia nicio decizie în privinţa celor întâmplate. Nu se poate găsi o decizie care să primească titlul de "cea mai corectă", însă cred că publicaţia Charlie Hebdo ar trebui oprită cu orice preţ. Prea multe vieţi omeneşti sunt pierdute din cauza altora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu