luni, 13 octombrie 2014

Cum ştii că ţi-ai ales gadget-ul perfect?

Nu este o noutate când subliniez din nou necesitatea unui telefon mobil cu o cameră foto performantă. Eu pur şi simplu nu mă pot sătura să verific camerele telefoanelor care-mi pică în mână, întrucât mi se pare una dintre cele mai importante funcţii la un smartphone. Performanta are niste criterii foarte importante care trebuie respectate pentru a deveni un gadget de top. Foarte mulţi oameni au înţeles utilitatea unui dispozitiv cu o cameră foto bună. De ce spun tocmai eu acest lucru? Nu ştiu cum, unde sau de ce a început această modă a selfie-urilor, dar ne dăm în vânt după ele, chiar dacă suntem fotogenici sau nu. Eu din păcate nu am un telefon care să îmi permită să fac asta prea des, de aceea mă limitez la fotografiile pe care mi le fac cu tableta.

Pentru mine tableta reprezintă unicul prilej prin care mă pot destinde. Aş putea să stau toată ziua pe ea şi să mă joc cele mai noi jocuri, să folosesc aplicaţiile care sunt la modă sau să mă uit la filmele şi serialele mele preferate, dar pozele au un loc special în inima şi sufletul meu. Foarte multe postări le-am dedicat fotografiei, întrucât ele sunt pentru mine cele mai importante amintiri. Fără ele... chiar nu ştiu ce aş putea să mă fac!

Ştiţi pe ce amănunte mă bazez atunci când vreau să îmi cumpăr un gadget nou? Să fie ceva neobişnuit, elegant şi care să aibă puterea să mă facă să zâmbesc. Indiferent că este vorba de o tabletă sau de un telefon, acestea trebuie să îmi provoace un sentiment plăcut şi să îmi inspire încredere. Econom din fire, ştiu că orice bănuţ investit contează, de aceea caut să găsesc doar ce este mai bun. De obicei totul vine de la sine, dispozitivele obligându-mă să văd mai departe de învelişul de plastic sau de metal. Atunci când mă apropii de o tableta Samsung parcă aud cum urlă şi le dă la o parte pe toate celelalte. Cu toate acestea, nici celelalte mărci nu sunt de ignorat!


Ok, cred că am tot pomenit de numele acestui titan din lumea tehnologiei. De ce ridic în slăvi produsele lor? Motivele pot părea banale la o primă vedere, însă acestea devin treptat din ce în ce mai complexe atunci când testezi cu propriile mâini un dispozitiv de-al lor. În primul rând caut ca dispozitivul să fie de dimensiuni potrivite. Dimensiunile potrivite pentru mine nu întrec 7" (maxim 8"). Nu sunt pretenţios, dar în cazurile tabletelor, chiar nu îmi doresc să ţin în mână un mini-computer. Dacă este tabletă, păi să fie tabletă! Dimensiunile sunt foarte importante, la fel cum şi pentru oameni proporţiile corpului atrag atenţia sau ajută în diferite scopuri. M-am mai întâlnit cu un astfel de caz în care am fost nevoit să ţin în buzunar un smartphone de 5", care mai mult stătea pe afară decât înăuntrul buzunarului meu. Dispozitivele ar trebui să fie compacte şi uşor de utilizat. Siguranţa se poate lega foarte mult de dimensiuni, deoarece cu cât tableta este mai mare, cu atât devine o ţintă mai evidentă, necesitând doar câteva clipe ca să fie furată. Cât i-ar lua unui individ să îţi înşface din mână o tabletă? Astfel am ajuns să cred că o tabletă perfectă nu ar trebui să aibă mai mult de 6-7".

Trecând la alte aspecte, calitatea imaginilor redate pe display reprezintă un detaliu foarte important în ceea ce priveşte decizia achiziţionării unei tablete. Culorile trebuie să fie naturale şi pline de viaţă, dar mai presus de toate, imaginea nu trebuie să prezinte elemente de "noise" (zgomot). Acest noise poate fi caracterizat prin pixeli neclari ce pot apărea pe imagini sau la redarea unor videoclipuri. Deseori am întâlnit problema videoclipurilor neclare pe Youtube. Atunci când folosesc o tabletă, mă aştept să primesc în schimb o experienţă plăcută de utilizare. Din păcate nu toate tabletele sunt concepute să îndeplinească această necesitate de-a mea.

Nu vreau totuşi să termin această postare fără să trec în revistă autonomia, aspectul şi specificaţiile. Mă simt nevoit să fac apel la informaţiile de pe Oringo, magazin specializat în dispozitive electronice, deoarece aceştia deţin foarte multe informaţii referitoare la gadget-urile de ultimă generaţie. Începând cu memoria internă, majoritatea tabletelor pot stoca un număr foarte mare de fişiere, capacitatea maximă fiind de 8GB. Memoria poate fi mărită cu ajutorul cardurilor de memorie care, din punctul meu de vedere, sunt foarte utile. Procesorul diferă de la o tabletă la alta, la fel ca memoria internă şi memoria RAM, însă este de preferat ca tabletele să aibă un procesor Quad Core şi o memorie RAM de minimum 1GB pentru o navigare uşoară  pe internet şi utilizare plăcută a tabletei. În ceea ce priveşte autonomia, eu caut foarte mult să pun accent pe acest aspect. Nu mă prea dau în vânt după tabletele care "mor" după doar câteva ore de utilitate. Cei de la Samsung au dezvoltat de-a lungul anilor acumulatoare care sunt menite să reziste până la 190+ ore. Ca încheiere vreau să mă leg de aspect. Albul pentru mine reprezintă inovaţia şi puritatea, de aceea ador dispozitivele Samsung. În mare parte, produsele Samsung sunt albe şi au un aspect elegant.

Dacă şi voi v-aţi cumpărat cândva o tabletă şi credeţi că a îndeplinit câteva din aspectele menţionate anterior în această postare, chiar dacă sunt simple păreri, atunci cred că ai făcut alegerea corectă şi că tableta ta poate să primească titlul de "gadget perfect".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu