miercuri, 23 iulie 2014

Zi înceţoşată

Îmi aduc aminte foarte bine de o zi când am fost cu un prieten la plimbare cu maşina lui. Totul părea în regulă la acel moment, chiar dacă vremea de afară nu ţinea tocmai cu noi. În maşină era voie bună şi muzică, însă nici discuţiile pe teme "interesante" nu lipseau. Cred că acesta este şi motivul pentru care maşina scosese un sunet ciudat... neatenţia prietenului meu faţă de drum făcuse acest lucru posibil. Noi, fiind nişte băieţi mai serioşi de fel ne-am hotărât să oprim ca să vedem ce se întâmplase cu adevărat. De îndată ce am ajuns la portbagaj, deşi înainte verificasem portierele din spate, am realizat că bara spate auto fusese lovită. Dumnezeu ştie ce anume o lovise sau cine, dar un lucru era sigur: bara fusese atât de avariată încât trebuia schimbată de urgenţă, asta înainte ca poliţia să observe... că doar ştiţi cum este.

Plecasem spre casă imediat după ce ne-am dat seama că nu mai putem continua peripeţia pe drumul respectiv, în asemenea condiţii meteo. Ajungând înapoi în oraş, observasem pentru prima dată cu adevărat cam cât de mare era perdeaua de ceaţă care acoperea întreg judeţul. Service-ul auto la care oprisem ca să ne "aranjeze" puţin maşina era unul micuţ, dar elegant. Ce este drept, iniţial nu îmi plăcea ideea de a pune bani la comun cu proprietarul maşinii, însă în acel moment nu deţinea o sumă prea mare de bani la el, fapt care m-a condus la ideea că mi-i va returna cândva. Baştanul, pentru că aşa era poreclit mecanicul care se ocupa de noi, ne-a adus o bară second-hand la un preţ rezonabil. A instalat-o în vreo zece minute, timp în care noi am stat într-o sală de aşteptare, citind reviste.

După plecarea noastră, ne-am dat seama că această experienţă putea să fie mai gravă. Judecând după faptul că nu prea aveam bani în acel moment, o bară la mâna a doua ne-a scăpat de o posibilă amendă din partea poliţiei. Acestea fiind spuse, trebuie să învăţăm să apreciem, aşa cum şi eu am făcut-o la vremea mea, faptul că un lucru la mâna a doua nu este mai slab calitativ decât un produs nou, abia scos din fabrică. Mai ieftin este mai drăguţ. Dacă am sau nu dreptate, rămâne la aprecierea fiecăruia dintre voi, dragi cititori. Voi ce aţi face într-o astfel de situaţie? Vă număraţi printre cei care aţi acţiona la fel ca mine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu