duminică, 4 mai 2014

Să ne întoarcem în trecut

Ce înseamnă o petrecere perfectă pentru un copil? Fiind ţânc nu îţi prea poţi da seama de elementele care ar transforma o simplă şi banală petrecere într-o petrecere perfectă, însă pentru copii tot ce prinde culoare este perfect. Eu să vă spun sincer, când părinţii mei au apelat la un serviciu de inchiriere clovni, cred că am fost cel mai fericit copil din lume. Desigur, prima dată când au făcut-o, nu am fost prea fericit, întrucât a avut loc o scenă destul de înfiorătoare, scenă povestită într-un articol mai vechi.

Pentru copii, lumea este un loc care trebuie descoperit. Frumuseţea ei este redată de toate detaliile copilăriei, în care afli lucruri interesante, oameni noi şi îţi faci prieteni mulţi. Jucăriile şi jocurile pe care le joci atunci când eşti copil se transformă treptat într-un stil de viaţă, asta până când începi să te maturizezi, încetul cu încetul, iar norii copilăriei devin din ce în ce mai gri, fiind amestecaţi cu un soi de seriozitate.

Copilăria ar trebui să însemne tot ceea ce implică fericire, amuzament şi libertate. Creativitatea este un alt element care nu trebuie să lipsească acestei perioade din viaţa fiecărui copil. Eu unul nu mă mai săturam să tot inventez lucruri. Fie că era vorba de jocuri, jucării sau chiar invenţii confecţionate din lemn şi fiare (în forma pe care o aveau în acel moment, desigur), nicio zi nu trecea de mine fără să creez cine ştie ce soi de minunăţie.

Totuşi, privesc cu regret vremurile de mult apuse. Într-un anume ceas al vieţii mi-am dorit să mă întorc fie şi pentru o zi în acele vremuri... şi mai mult ca sigur o să îmi doresc în continuare. Acele clipe din viaţa noastră când nu ne făceam griji de nimic, ştiind că părinţii ne ocroteau şi ne răsfăţau cu ce aveau mai bun, iubindu-ne şi oferindu-ne aproape tot ce ne doream. Chiar şi micile obrăznicii pe care le săvârşeam în cursul zilelor erau iertate, asta... între noi fie vorba, chiar dacă spărgeam ceva, ne băteam cu cel mai bun prieten sau alergam în picioarele goale prin curte şi făceam paparuda cu apă rece.

Acele clipe... acele vremuri! Asta caut cu disperare să retrăiesc. Unele momente sunt minunate, altele mai puţin plăcute, dar toate trebuie să fie imortalizate. Am şi acum înregistrări video de la grădiniţă, zilele mele de naştere şi serbările la care am fost. Ce bucurie era să mergi la o serbare..! Pentru mine, această perioadă a vieţii mele a reprezentat, şi încă reprezintă, cel mai important moment din întreaga mea existenţă, întrucât a avut un rol foarte important în descoperirea eului meu interior şi dezvoltarea imaginii şi caracterului pe care îl întruchipez astăzi. Este minunat să afli în câte moduri te poţi regăsi prin doare câteva amintiri, fie ele plăcute sau neplăcute.

O să îmi aduc aminte de fiecare dată cu nostalgie petrecerile organizate de părinţii mei. Cele mai frumoase clipe petrecute nu se uită niciodată. O să îmi fie dor de mine cel vechi, atunci când voi fi prea bătrân ca să mai pot face ceva... eu cel tânăr!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu