miercuri, 2 aprilie 2014

Primăvara asta se numără gadget-urile

Având în vedere că a trecut deja o lună din sezonul ce deschide perioada florilor şi copacilor, iată că a venit timpul să trecem şi noi încă o dată la curăţenia de primăvară! Curăţenie de primăvară; o muncă în plus pe care poate nu mulţi o agreează poate pentru că aceasta implică multe treburi casnice, unele mai plictisitoare ca altele de cele mai multe ori. Cu toate acestea, curăţenia de primăvară nu înseamnă doar văruitul pereţilor, ştergerea prafului, spălarea covoarelor şi multe altele; din punctul meu de vedere, este perioada mea favorită, dat fiind faptul că zona mea de "joacă" – biroul -  va primi un upgrade pe lângă curăţenia propriu-zisă a acestuia. 

De obicei în această perioadă a anului îmi pun cap la cap socotelile şi economiile pe care le am, şi încerc să realizez până şi cel mai mic upgrade la toate dispozitivele mele electronice. De obicei, în capul listei se află perifericele de la computer, însă de această dată m-am hotărât să renunţ la ele pentru o scurtă perioadă de timp şi să trec direct la treburi mult mai serioase.

În urmă cu ceva timp, de Crăciun mai exact, un nou aparat a fost aşezat pe biroul meu. De multă vreme tânjesc după o consolă de mixaj audio; şi ce prilej mai bun de a o primi dacă nu prin intermediul moşului? Pot spune că visul meu s-a adeverit, şi acum noul hobby al meu poate lua amploare, însă consola necesită fie o tabletă, fie un laptop cu o serie de specificaţii de talie high-end (sau cel puţin asta imi doresc eu). Astfel am considerat că a venit timpul să renunţ la un device foarte important de pe biroul meu, şi nu mă refer la sistemul audio 5+1. Mai degrabă fac referire la computerul pe care il deţin în momentul de faţă.
Scotocind prin vasta librărie de magazine online, am văzut câteva modele de laptopuri interesante, însă doar unul singur mi s-a părut foarte promiţător, deşi foarte comun.

Cu totii am auzit, poate, de mici copii de Apple. O firmă de renume care deţine o gamă largă de produse electronice, printre ele numărându-se laptopuri, sisteme PC, smartphone-uri, tablete PC şi multe altele. După o serie scurtă de cugetări m-am hotărat care va fi noua mea achiziţie, aceasta făcând parte din seria laptopurilor Apple Macbook Pro.



Considerând că v-am povestit destul despre ce şi cum am visat, şi ce decizii am luat, vă voi prezenta pe scurt caracteristicile tehnice ale produsului ce îl voi achiziţiona. Privind în ansamblu, din punct de vedere al aspectului, carcasa laptopului este foarte simplă şi nu prezintă un număr mare de elemente de design. Dimensiunile de 325x277x24.1 mm (LxLxH) şi o greutatea de doar 2.06 Kg fac laptopul să fie foarte uşor de transportat şi depozitat în spaţii mici. Culoarea alb-argintie mat îi oferă un plus de stil şi fineţe, iar logo-ul firmei localizat în centrul capacului oferă o senzaţie ambientală, placută şi în acelaşi timp interesantă prin pulsaţiile sale de lumina. Tastatura de tip insulă este foarte accesibilă, butoanele fiind apropiate unele de altele, iar touchpad-ul multitouch are o suprafaţă foarte fină din sticlă, oferind o alunecare mult mai bună a degetelor. Capacul interior al ecranului şi tastele de culoarea neagră realizează un contrast foarte plăcut ochilor şi deloc obositor împreună cu restul carcasei. 



Din punct de vedere al conectivităţii, Macbook Pro deţine o serie chiar acceptabilă de porturi, printre ele numărându-se 2x USB 3.0 / DC-in Jack – MagSafe 2 Power Port / RJ-45 – Fast Ethernet / ieşire audio – Combo Audio+Mic / Card Reader – SDXC / IEEE 1394 Firewire.


Caracteristicile tehnice sunt partea mea favorită, ele fiind esenţa vieţii laptopului. Există multe configuraţii prezente pe piaţă, însă eu am să vă prezint strict modelul care m-a atras. Acest Macbook dispune de un procesor care face parte din seria Intel I Core, cu numele de cod Intel Core i7-3520. Acest procesor face parte din seria III de procesoare i7, familia Ivy Bridge. Dual-core cu un număr total de 4 thread-uri, dispune de o frecvenţă minimă de 2.9 GHz, şi poate urca până la 3.6 GHz în mod Turbo Boost. Cache-ul nu este cel mai mare, dar nici mic, el fiind de 4MB. Funcţionează pe setul de instrucţiuni de 64 biţi şi o litografie de doar 22nm cu un consum mic de energie de doar 35W. Suportul RAM de tip DDR3/L/-RS 1333/1600 cu o capacitate maximă de până la 32GB pe 2 canale. Deşi mi-ar fi făcut extrem de mare plăcere să deţină 32 GB RAM, laptop-ul vine doar cu 8 GB RAM pe 1600 MHz. O memorie RAM mai mult decât satisfăcătoare, având în vedere că nu am de gând să editez fotografii sau sa realizez videoclipuri în format HD. Cu toate acestea vizionarea filmelor şi/sau rularea jocurilor HD pe display-ul de tip LCD LED ce măsoară o diagonala de 13.3 inch este posibilă datorită plăcii video care nu este una dedicată ci integrată; modelul Intel HD Graphics 4000 are o frecvenţă dinamică de bază de 650 MHz şi poate urca pâna la 1.25 GHz preluată din RAM. 



Memoria de stocare mi se pare perfectă pentru uzul personal, aceasta fiind un HDD pe interfaţa SATA cu o capacitate de 750 GB raportat la 5400 RPM.  Sistemul de operare este, evident, MAC OS X Lion pe 64 biţi, continuând un software adiţional With Life (iMovie, iPhoto, GarageBand) iTunes, etc. 

Autonomia bateriei este foarte mare pentru un laptop, ea reuşind să reziste până la 7 ore de navigare wireless, datorită chimiei avansate şi tehnologiei Adaptive Charging, deşi acest interval de timp poate să scadă în functie de ce aplicaţii rulează laptopul în background.

În încheiere, pot spune că un Laptop Macbook Pro este un gadget foarte fiabil şi poate chiar indispensabil în funcţie de scopul pentru care este achiziţionat. Eu unul sper ca acest gadget să apară cât mai rapid cu putinţă pe biroul meu şi să îl exploatez la maximum!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu