luni, 24 martie 2014

Serialele contra filme

Dacă aţi şti cât de mult urăsc acel moment în care încerc să mă uit la un episod dintr-un serial, dar nu găsesc subtitrare... of! Asta este cea mai enervantă perioadă din viaţa mea. Mă strofoc imediat după ce descarc episodul respectiv să caut o subtitrare care să se potrivească... şi ghiciţi ce? Nu se potriveşte nici măcar una! În schimb, filmele au parte de o atenţie super-mega-ultra deosebită! În condiţiile în care eu nu mă uit la filme, deşi găseşti mai multe filme subtitrate decât seriale, totul în defavoarea serialelor mele preferate. Serialele mă atrag mai mult decât filmele, şi sincer nici eu nu prea am un set de argumente pertinente care să susţină această idee. Poate că singurul lucru care poate să explice această preferinţă pentru seriale este faptul că serialele dispun de o acţiune mai amplă, pe un termen îndelungat. Trebuie să recunosc, rareori mă uit la filme. Nu prea am nici răbdarea să stau timp de două ore în faţa unui monitor, sau chiar în faţa televizorului, pentru a urmări două personaje cum se ciocnesc în cap cu un baston sau mai ştiu eu ce. În schimb, serialele îmi conferă un sentiment plăcut de fiecare dată când termin de vizionat un episod. Pe lângă faptul că aşteptarea pentru a viziona următorul episod din sezonul respectiv, dacă sunt la zi cu episoadele, iar serialul nu a încheiat producţia episoadelor, spre exemplu The Walking Dead. Ce este drept, chiar dacă aşteptarea pentru vizionarea următorului episod din sezonul respectiv este una mult mai mică, aceasta devine tensionantă atunci când eşti în căutarea unei subtitrări potrivite, dar, ca de obicei, nu găseşti nimic până următoarele câteva zile. Păţesc asta de fiecare dată când trebuie să mă uit la The Walking Dead. Episoadele sunt lansate mereu în zilele de luni (la noi), pe la ore la care nici măcar câinii nu sunt în picioare. Astăzi nici măcar nu am apucat să găsesc episodul pe care îl caut, ceea ce mă cam mâhneşte, pentru că niciun site nu îl are încă încărcat. Cam aşa petrec fiecare zi de luni. O încep descărcând ultimul episod apărut, de căutat subtitrare pentru el nici nu se mai pune problema... aşa că mă mulţumesc cu toate cunoştinţele mele în materie de limbă engleză şi să încerc să traduc replicile actorilor pe parcurs ce vizionez scenele. Aşa, dragii mei, îmi petrec eu timpul în fiecare dimineaţă de luni, şi totodată în acest articol v-am explicat de ce apreciez mai mult serialele decât filmele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu