joi, 16 ianuarie 2014

Să muncim în Bucureşti

Niciodată nu mi-am dorit să locuiesc în capitală. Ştiţi şi voi cum este... multă poluare fonică, prea multe maşini, drumuri şi străzi interminabile... chiar nu mi se potriveşte. Totuşi, iată că unii sunt dispuşi să locuiască şi să lucreze în Bucureşti fără nicio problemă, tatăl meu fiind un foarte bun exemplu. Având în vedere faptul că este nevoit să facă naveta săptămânal pentru a ajunge la locul de muncă, drumul nu îl mai deranjează atât de mult pe cât îl deranjează oraşul în sine. Nu este chiriaş la nimeni, pur şi simplu stă la un cămin, tatăl meu lucrând în armată. De foarte multe ori mi-a explicat că nu se poate bucura de cele mai bune condiţii. Apa nu este întotdeauna caldă, caloriferele nu funcţionează prea bine, iar dezordinea din camere te cam obligă să chemi o echipă de curăţenie la domiciliu Bucureşti. Îl cunosc foarte bine, nu este un mofturos, dar are şi el propriile sale limite şi necesităţi când vine vorba de trai. Spre deosebire de mine, este puţin mai sever şi mai strict în ceea ce priveşte curăţenia. Nu îl condamn, nici eu nu pot trăi într-un mediu mizerabil. Ambianţa şi mediul în care trăim ne caracterizează ca oameni.
Am auzit de foarte multe ori că serviciile de acest gen sunt la mare căutare în Bucureşti. De ce? Chiar nu am nici cea mai mică idee... cine ştie? Bucureştenii sunt prea leneşi? Ocupaţi? Sau pur şi simplu au prea mulţi bani de aruncat? Da, orice este posibil! Chiar dacă repet ceea ce am amintit anterior, nu îmi doresc să îmi petrec zilele prin Bucureşti... oraşul care a fost cândva "micul Paris"... dar nu m-ar deranja să îmi deschid o mică afacere. Trebuie să fim realişti, astăzi totul se face cu bani. Nu ai banul? Eşti un mare zero!
Se vede foarte clar că tinerii sunt tot mai tentaţi de a intra în această lume a afacerilor, dar oare câţi sunt dispuşi să îşi îndeplinească această dorinţă? Să îşi realizeze planurile, să îşi încheie socotelile cu viaţa socială simplă pe care o au? Eu aş fi dispus să risc multe pentru un asemenea viitor. Combinând această dorinţă disperată şi nebună de a fi întotdeauna ordonat şi curat cu planurile de viitor în afaceri, cred că aş avea parte de un profit destul de bun. Urăsc să o spun, deşi această vorbă este pe bună dreptate, dar banii sunt murdari şi trebuie să îţi asumi nişte riscuri înainte de a putea întrezări orice posibilitate. 
Revenind la subiectul iniţial, tatăl meu chiar s-a gândit într-una din zile să apeleze la o firmă de curăţenie. În camera în care stă există un miros destul de îmbâcsit de la toate gunoaiele pe care le lasă colegii lui de cameră prin dulapuri, sub paturi şi chiar pe podea. Norocul lui era acela că urma să plece următoarea zi... deci nu merita să îşi bată capul cu asemenea lucruri... doar trebuia să îndure încă puţin Iadul ce îl înconjura şi să îşi păstreze banii pentru lucruri mult mai folositoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu