marți, 7 ianuarie 2014

Prin lume

V-aţi întrebat vreodată cum ar fi să avem parte de o escapadă la Milano în fiecare vacanţă de vară? Dar de o mică plimbare cu autobuzul prin Londra? Cine ştie? Poate o excursie prin Paris...
Eu unul mă întreb asta zilnic. Oare cum ar fi să merg mai des în afara ţării, să descopăr alte tradiţii? Cu siguranţă mi-ar crea o adevărată plăcere, un sentiment de împlinire. Până acum am avut ocazia să vizitez Belgia, ţara cu cea mai bună ciocolată din lume (ar spune unii). Ştiţi şi voi cum este. Vacanţa de vară parcă ne îmbie cu impresia că totul trece mai repede şi că nu mai este nevoie să ţinem noţiunea timpului. Deşi vacanţa de iarnă abia s-a încheiat, oamenii mai iscusiţi au început să îşi caute câte o ofertă vacanţă prin Grecia, Italia, Spania... că doar na! Când vine vorba de vacanţă şi concediu, toată lumea are liber la distracţie... şi când este cel mai frumos să te distrezi şi să te bucuri de libertate decât în timpul verii? Exact...
Anul acesta m-am gândit să fac o mică vizită pe la vecinii Bulgari împreună cu familia. Dacă o să ţină vremea cu noi, dacă o să avem parte de resursele financiare potrivite pentru această peripeţie, ce altceva ar mai trebui să facem? Cred că o mică închinare în faţa unui altar şi o mică rugăciune înainte de a pleca din casă. Nu sunt un superstiţios, dar îmi place să mă asigur că oriunde merg eu se află măcar un înger care să mă ferească de un posibil accident.


Bine, bine, dar de ce Bulgaria? Iată că tot am auzit făcându-se mare forfotă prin televiziune, media în general, cum că litoralul vecinilor noştri este unul mult mai primitor decât litoralul românesc. Dacă este aşa sau nu, eu chiar îmi doresc să aflu, deşi pot spune cu mâna pe inimă că deşi preţurile sunt destul de piperate la noi, nu cred că aş avea tăria să dau la schimb un Eforie Nord pe mai ştiu eu ce staţiune din Bulgaria. Mai mult sau mai puţin sunt un naţionalist, tocmai de aceea eu rămân la ideea că ar trebui să promovăm mai mult turismul autohton decât turismul de afară.
Ar fi o adevărată premieră pentru mine să simt "nisipul de aur" sub tălpi şi să mă răsfăţ cu toate fructele şi delicatesele posibile stând tolănit pe un şezlong sub umbra unei umbrele din papură. Doar imaginaţi-vă... ah ce imagine! Un soare prietenos care se ridică uşor pe cerul senin şi albastru, o apă limpede şi foarte curată, atât de curată încât ai putea vedea şi la o adâncime de zece metri şi ritmul unei melodii exotice cântată în direct de pe plajă. Da, cam aşa îmi imaginez eu un sejur pe la vecini. Of course, se poate la fel de bine ca aşteptările să rămână nişte simple idei, dar hei, niciodată nu este rău să îţi imaginezi un colţişor de rai numai al tău, nu-i aşa?
Eu şi planurile mele măreţe... afară nici măcar nu a nins şi deja mă gândesc la plajă!

Un comentariu:

  1. Si eu ma gandesc la vara mai tot timpul!Nu ma obisnuiesc deloc cu vremea de afara si numai gandul ca poate maine va fi zapada ma face sa ma deprim :D
    Vara ma simt mai in elementul meu si ador sa fac bai de soare si sa pierd timpul lenevind afara la o terasa citind din cartile mele preferate..

    RăspundețiȘtergere