vineri, 24 ianuarie 2014

Keep going mister

Am o vorbă care îmi place la nebunie. Fiecare îşi pictează viaţa aşa cum doreşte! Dacă eu aş avea o problemă prin casă, eu ştiu, mi s-ar strica ceva la frigider sau poate unul dintre calorifere ar face figuri... aş apela la un prieten mai priceput în domeniu înainte de a face ceva, în cele din urmă, dacă nu ar mai exista nicio modalitate de a repara ce este stricat, aş apela la serviciile unui instalator. Din auzite am putut să înţeleg că a fi un instalator Bucureşti nu este o meserie chiar uşoară. Iniţial aş fi crezut că este o treabă de copii... adică, cam cât de greu ar fi să umbli puţin cu o cheie franceză..? Câteva şuruburi şi o piuliţă..? Unul dintre prietenii mei, major fiind, deja lucrează în acest domeniu. Într-o zi m-a invitat la el acasă pentru a-mi arăta cu ce se ocupă. Chiuveta din bucătărie îi făcea probleme, iar fiindcă programul îi permitea, acesta s-a decis să îmi facă o demonstraţie la tot ce a învăţat să facă. "Meşterul se cunoaşte după felul în care mânuieşte o unealtă" zicea el... şi ce să vezi..? Avea dreptate! Omul începu imediat să deşurubeze câteva lucruri înainte de a începe să scoată tuburile de la chiuvetă. Cu muzica lui preferată în surdină, lumina soarelui bătând asupra noastră prin geam şi mirosul mâncării îmbietoare care fierbea pe aragaz, treaba mergea strună. Uneori chiar mă ruga să îl ajut cerându-mi să îi înmânez câteva unelte sau chiar să rotesc vreo două-trei piuliţe. Stând în fund pe podea, am putut observa cum apa îi picura pe mâini. Aveam impresia că o să facă o inundaţie pe acolo, având în vedere faptul că apa începea să picure din ce în ce mai tare. Îşi puse lângă mână un recipient mare din plastic pentru a evita o posibilă scurgere masivă de apă. Din nou, îşi ridică privirea spre chiuveta defectă, de această dată fixând nişte rulmenţi şi garnituri pe tuburile buclucaşe. Se aruncă afară de sub chiuvetă şi începu să îşi şteargă transpiraţia de pe faţă. Cu o mână tremurândă şi privirea încă la instalaţia de apă, prietenul meu puse mâna pe robinet. MAGIE! Apa curgea fără probleme de această dată. Problema la chiuveta lui era aceea că, pe undeva, exista o scurgere de apă care îl seca. Pe lângă faptul că i se adăuga foarte mult la factură, apa făcea multă mizerie acolo unde picura. Se bucură în tocmai ca un copil. Îşi ridică de pe jos uneltele, se dezbrăcă de salopeta de lucru şi se uită puţin la mâncarea de pe aragaz. Mi-a explicat în tot acest timp că a fi instalator înseamnă totodată să ai imaginaţie, să ştii să te descurci în momente dificile şi să mânuieşti foarte bine orice unealtă, pe lângă faptul că trebuie să ai un minim de experienţă în acest domeniu. Una peste alta, mi-am dat seama că nimic din ce face acest prieten al meu nu este o joacă de copii... ci despre o meserie în toată regula!

Un comentariu: