marți, 16 iulie 2013

Vacanţa viselor spulberate



Vacanţa aceasta, la fel ca cea de înainte, intră automat în topul celor mai jalnice vacanţe ale mele. Da, promisiunile de înaintea încheierii celui de-al doilea semestru din liceu sunt mari: „vara asta o să fac lucruri nemaipomenite! O să ies în oraş, o să merg pe la rude, o să stau pe stradă cu prietenii, dar mai presus de toate, o să mă distrez!”.
Cred că toţi facem astfel de promisiuni, indiferent dacă mai suntem la liceu sau nu, însă eu am ajuns să consider că aceste promisiuni de vacanţă se transformă treptat, odată cu înaintarea în vârstă, în vise sau rămân realităţi pentru unii. Eu din păcate mă număr printre cei care încă visează.

  
Urăsc această perioadă. Deşi uneori pot părea puţin ciudat, nu sunt. Ştiu că de cele mai multe ori mă rog cu ardoare ca vacanţa să se întrezărească cât mai rapid cu putinţă, însă în acele momente nu îmi dau seama ce mă aşteaptă cu adevărat. O mare de plictiseală, vă spun eu că asta mă aşteaptă. Uneori dau crezare cuvintelor spuse de părinţii, fraţii şi chiar prietenii mai în vârstă decât mine: „Nu îţi face griji, nici eu nu am avut parte de aventuri până la liceu.”.
Cine a spus ceva vreodată de aventuri? Eu nu îmi doresc acest lucru! Nu este chiar atât de greu de înţeles că o plimbare, un suc (în cazul meu) servit la o terasă cu prietenii sau statul seara până târziu la taclale cu prietenii este mai mult decât ceea ce mi-aş dori. Însă, iată că acestea se transformă automat în vise, neavând cu cine să fac aceste lucruri. 

Uneori sunt gelos pe colegii mei de clasă deoarece ştiu că majoritatea dintre ei locuiesc la sat, iar eu mi-aş fi dorit să fiu în locul lor mai mult decât orice pe lumea asta. De ce spun asta? Da, uneori responsabilităţile de la sat le întrec cu mult pe cele de la oraş, dar hei, cine nu şi-ar dori ca seara să se adune, la fel ca în copilărie, cu o ceată de prieteni undeva pe o bancă sau stând pe o bordură, povestind câte şi mai câte? Nu ştiu despre voi, dar eu unul aş opta pentru o astfel de viaţă. Uneori doar îmi doresc să înceapă liceul mai repede.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu